Adriana-Georgia Calcan, despre curaj, valori și puterea unui brand personal autentic
Adriana-Georgia Calcan s-a întâlnit pe 12 noiembrie cu studenții Facultăților de Informatică Managerială, Turism și Managementul Ospitalității și Finanțe și Contabilitate din cadrul Universității Româno-Americane, în cadrul programului Meet the Graduate. Discuția a devenit rapid o lecție despre curaj, perseverență și modul în care experiențele profesionale, oricât de diverse, pot construi un parcurs solid și autentic.
Adriana le-a povestit studenților că a început să lucreze la doar 16 ani, inițial în modelling, în țară și în străinătate, iar apoi în televiziune, atât ca prezentator, cât și ca producător. Deși își dorea să devină diplomat, viața i-a deschis alte uși, pe care a ales să le treacă cu determinare. A învățat limba spaniolă singură, a căutat soluții pentru a implica oameni și a atrage fonduri pentru producții și a reușit să-și finalizeze facultatea lucrând în paralel, acoperindu-și singură toate cheltuielile.
Cei 10 ani în televiziune, în care „lucra câte 48 de ore în 24”, cu filmări live, scripturi, actori și regizori, au reuşit să marcheze în cariera ei cea mai frumoasă experiență care a format-o și a pregătit-o pentru pașii următori din carieră.
Despre schimbările de carieră și învățarea continuă
După televiziune, Adriana a lucrat în domeniul imobiliarelor, unde timp de trei ani s-a ocupat de marketing și vânzări pentru zone care astăzi sunt repere în București. A descoperit pe propria piele cât de dificil este să convingi băncile să susțină cumpărătorii finali și cât de importantă este încrederea atunci când construiești un proiect de la zero.
A urmat o etapă profesională definitorie, a lucrat timp de 9 ani la o cunoscută companie de waste management, în segmentul profesional al salubrizării. A fost o provocare majoră să intre într-un domeniu complet nou, însă a învățat de la zero, cu răbdare și curiozitate. Primul eveniment organizat – petrecerea de Crăciun pentru 350 de oameni – a fost un succes și începutul unei perioade în care a dezvoltat proiecte ample de educare și informare la nivel național.
Compania în care lucra era la acea vreme singura din domeniul salubrizării care avea un departament de marketing. Adriana a dus mesajele despre ecologizare și responsabilitate în țară, în școli, universități, companii și în fața presei.
Prima acțiune de ecologizare a organizat-o alături de studenții Academiei de Poliție, în pădurea Băneasa, iar ulterior a produs primele spoturi TV din România dedicate reciclării și unui mediu sănătos – într-un moment (2009) în care subiectul părea neinteresant pentru public. „Morala? Trebuie să ai curaj în abordare.” Rezultatul: a reușit să schimbe percepția publică despre companie, serviciile de curățenie profesională și, mai ales, despre importanța respectului față de mediu.
A colaborat inclusiv cu influenceri pentru a arăta cât de complexă este munca celor care mențin curățenia orașelor și cât de mult contează să înțelegem valoarea acestor oameni.
Marketing, sustenabilitate și brandul personal
Pentru Adriana, marketingul este un instrument esențial de educare, nu doar de promovare. Ea admiră poveștile afacerilor crescute de la zero, adaptate în permanență la piață și la vremuri, și pune mare accent pe responsabilitatea companiilor atunci când vorbesc despre sustenabilitate, greenwashing sau reciclare.
Le-a vorbit studenților despre importanța brandului personal, fie că reprezintă o companie, un produs sau propriile valori. „Fiecare student este cartea de vizită a brandurilor pe care le va reprezenta.”, iar brandul personal poate fi un sprijin enorm dacă este construit cu grijă, autenticitate și perseverență.
Antreprenoriat, valori și modele
Una dintre cele mai dificile decizii din cariera Adrianei a fost să plece dintr-un job după 8 ani, în momentul în care compania era lider al pieței de transfer de responsabilitate privind colectarea, valorificarea și reciclarea ambalajelor. A ales antreprenoriatul, considerându-l o dovadă de curaj și un pas firesc pentru cineva care își dorește libertate în a crea și a inova. A deschis propria ei agenție de Marketing și PR, prin care să valorifice toată experiența şi knowledge-ul dobândite în toate domeniile în care a activat: de la strategii de promovare, campanii şi workshop-uri CSR, consultanță, brand advisory până la servicii customizate de dezvoltare şi poziționare de business.
Studenților le-a transmis valorile pe care le consideră esențiale în parcursul profesional: integritate, respect și recunoștință – „să știți să spuneți întotdeauna mulțumesc frumos”.
A vorbit și despre importanța mentorilor: de la fiecare a învățat lucruri diferite – de la „nu există nu se poate” până la „înainte de a comunica, învață”. Primul ei mentor a fost bunicul, de la care a învățat un set de principii la care nu renunță niciodată.
Mesajul ei pentru Adriana de la 20 de ani? „Îndrăznește mai mult și ascultă mai mult de ce vrei tu decât de ce vor alții.”
Pentru toți cei prezenți, concluzia a fost clară: e nevoie de modele, de provocări asumate și de dorința de a lăsa ceva valoros în urmă.
Despre Adriana-Georgia Calcan
Când cuvintele devin fapte
Cu o carieră impresionantă de peste 10 ani în televiziune, lucrând cu echipe naționale și internaționale pentru a dezvolta concepte inedite în România, Adriana-Georgia Calcan se bucură de un portofoliu bogat de proiecte, fiind imaginea mai multor brand-uri consacrate și realizând producții tv, cinematografice și artistice de renume.
De-a lungul carierei sale, a construit branduri personale puternice, a organizat evenimente de amploare și campanii naționale, a dezvoltat strategii de rebranding și a coordonat campanii de marketing integrate.
Adriana este un pionier al CSR-ului din țara noastră în ceea ce privește responsabilitatea față de mediul înconjurător. Încă din 2008 a dezvoltat și a promovat campanii de informare și educare ce au primit valoroase aprecieri de la autorități sau organizații prestigioase de profil, atât la nivel național, cât și internațional.
https://www.linkedin.com/in/adriana-calcan/
Galerie Foto










