Managementul conflictelor și crizelor
– soluții alternative prin mediere și arbitraj

PROGRAM DE STUDII POSTUNIVERSITARE

Conflictul este o trăsătură naturală a activităţii umane, indiferent de deciziile pe care le adoptăm, sarcinile pe care le îndeplinim sau relaţiile pe care le avem cu alte persoane. De aceea, orice încercare de a elimina conflictul este inutilă, dacă nu chiar contra-productivă; de aceea, benefică este focalizarea eforturilor pe managementul eficient al conflictului, pentru a obţine rezultatele dorite.

În societatea contemporană, caracterizată prin complexitatea sistemelor organizaționale, crizele devin situații aproape inevitabile. Indiferent de contextul în care se manifestă, crizele sunt situații neprevăzute și dificile care necesită abordări eficiente și adaptabilitate pentru a depăși provocările și a reveni la o stare de normalitate sau stabilitate. Un management eficient al crizelor minimizează impactul negativ al evenimentelor neprevăzute și contribuie la dezvoltarea unei organizații mai robuste și mai adaptabile într-un mediu complicat și schimbător.

Este deci nevoie de competențe de management al conflictelor și crizelor pentru:

  • a lucra în mod constructiv cu colegii și a contribui la formarea unui climat de lucru pozitiv
  • a răspunde rapid și eficient la schimbări neașteptate sau crize
  • a rezolva problemele într-un mod eficient și echitabil și a identifica soluții în mod constructiv
  • a menține relații solide cu clienții, beneficiarii sau partenerii și preveni deteriorarea acestora în cazul unor neînțelegeri sau crize
  • a avea capacitatea de a rămâne calm și eficient în situații dificile, construind astfel o reputație de profesionalism și maturitate în domeniu

ACREDITAT – La finalul programului, cursanții vor dobândi competențe certificate în domeniul managementului conflictelor și crizelor, diploma fiind emisă sub tutela Ministerului Educației și Cercetării, având recunoaștere națională.

Se acordă 4 credite (3 credite pentru absolvirea cursului și 1 credit pentru promovarea examenului de absolvire), conform Sistemului European de Transfer și Acumulare a Creditelor ECTS.

Înscrie-te acum și transformă provocările în oportunități de leadership!

Vei dobândi abilitățile necesare pentru a utiliza, analiza și interpreta date și informații relevante pentru implementarea eficientă a instrumentelor de gestionare a situațiilor antagonice care pot surveni la nivel statal, instituțional sau individual. Vei învăța să identifici elementele, sursele și modalitățile de exprimare a situațiilor conflictuale, astfel încât să poți promova modalități eficiente de gestionare a acestora, să asiguri încadrarea în modelele de soluționare adecvate, cu accent pe rezolvarea alternativă a conflictelor.

Pe scurt, despre programul de studii postuniversitare:

Ocupație vizată:

  •  administrator societate comercială  – cod COR 242111

Certificat de absolvire:

  •  recunoaștere națională, sub tutela Ministerului Educației și Cercetării
  • 4 credite ECTS (3 credite pentru absolvirea cursului și 1 credit pentru promovarea examenului de absolvire)

Perioadă de desfășurare:

  • 11.09.2025 – 16.10.2025

Durată și programare cursuri:

  • 9 ore pe săptămână în modul online sincron pentru activități aplicative – joia și vinerea (între orele 18:00 – 20:50) și sâmbăta (între orele 09:00 – 11:50)
  • 5 săptămâni de învățare, finalizate cu examen de absolvire

Livrare:

  • prima și ultima sesiune de învățare se vor organiza în sistem față-în-față, la sală, în campusul URA
  • cursuri și seminarii online, în sistem sincron și asincron, cu resurse de învățare specifice (inclusiv suplimentare) diversificate, atractive și interactive, particularizate nevoilor fiecărui cursant, instrumente de evaluare și autoevaluare a învățării

Taxă de școlarizare:

  • 1.850 lei
  • include și taxa de înscriere, taxa de înmatriculare și taxa de examinare finală
  • se poate achita în 2 rate

Condiții de acces:

  • absolvent de studii superioare cu diplomă de licență

Număr de locuri în grupă:

  •  maximum 25 de cursanți

Perioadă de înscrieri (înmatriculare):

  • 15.07.2025 – 05.09.2025 (inclusiv)
  • rezervarea locului în grupă se face după plata taxei de școlarizare (integral sau rata I), în ordinea primirii dosarelor de înscriere

Ce spun absolvenții noștri?

Gigi Alecu
Gigi Alecuabsolvent - seria I, Program de studii postuniversitare ”Managementul conflictelor și crizelor – soluții alternative prin mediere și arbitraj”
Read More
Am citit câteva cărți în domeniu, iar acest curs m-a ajutat mult în înțelegerea și gestionarea conflictelor. Fiecare modul este interesant, datorită studiilor de caz din domenii și situații diferite și a experienței excepționale a profesorilor. RECOMAND participarea la acest program de studii postuniversitare celor care conduc organizații, mai ales pentru a înțelege posibilitățile alternative de soluționare a conflictelor prin mediere și arbitraj.
Elena Alicia Sava
Elena Alicia Savaabsolventă - seria I, Program de studii postuniversitare ”Managementul conflictelor și crizelor – soluții alternative prin mediere și arbitraj”
Read More
[…] Metodele de mediere și arbitraj prezentate au fost foarte bine structurate și aplicate prin studii de caz relevante, facilitând transferul teoriei în practică. Profesorii au avut o abordare interactivă, astfel ajutându-ne să avem discuții pentru clarificarea asupra diverselor strategii de soluționare. Am plecat de la curs cu abilități esențiale pentru a gestiona eficient conflictele și a ajuta părțile implicate să ajungă la soluții amiabile. Recomand cu încredere acest curs celor care doresc să își dezvolte competențele în domeniul medierii și al gestionării crizelor!
Romeo Căpățînă
Romeo Căpățînăabsolvent - seria I, Program de studii postuniversitare ”Managementul conflictelor și crizelor – soluții alternative prin mediere și arbitraj”
Read More
Ca absolvent al programului de formare ”Managementul Conflictelor și Crizelor” am avut onoarea să întâlnesc adevărați dascăli (formatori) profesioniști și dedicați în ceea ce fac. Cursul a fost bine structurat și pe înțelesul fiecărui cursant. Modul în care a fost îmbinată teoria cu practica a făcut ca acest curs să fie o plăcere, iar la sfârșit să îți pară rău că s-a terminat. Recomand acest curs! Felicitări celor implicați în susținerea acestui program.
Nicoleta Iacob
Nicoleta Iacobabsolventă - seria I, Program de studii postuniversitare ”Managementul conflictelor și crizelor – soluții alternative prin mediere și arbitraj”
Read More
Recomand acest curs tuturor celor care doresc să înțeleagă importanța managementului eficient al conflictului și a crizelor pentru depășirea situațiilor neprevăzute și dificile apărute în atingerea obiectivelor. Vă îndemn să vă înscrieți la acest curs nu doar pentru a dobândi o certificare a competențelor sub tutela Ministerului Educației, ci mai ales pentru a avea ocazia de a cunoaște și interacționa cu mediul academic modern al Universității Româno-Americane și cu o echipă de profesori de excepție, specializați în mediere, arbitraj și în management, care promovează cu dedicație și exigență comunicarea online în echipă, interacțiunea și îmbinarea cunoștințelor teoretice cu cele practice.
Gigi Alecu
Gigi Alecuabsolvent - seria I, Program de studii postuniversitare ”Managementul conflictelor și crizelor – soluții alternative prin mediere și arbitraj”
Read More
Am citit câteva cărți în domeniu, iar acest curs m-a ajutat mult în înțelegerea și gestionarea conflictelor. Fiecare modul este interesant, datorită studiilor de caz din domenii și situații diferite și a experienței excepționale a profesorilor. RECOMAND participarea la acest program de studii postuniversitare celor care conduc organizații, mai ales pentru a înțelege posibilitățile alternative de soluționare a conflictelor prin mediere și arbitraj.
Elena Alicia Sava
Elena Alicia Savaabsolventă - seria I, Program de studii postuniversitare ”Managementul conflictelor și crizelor – soluții alternative prin mediere și arbitraj”
Read More
[…] Metodele de mediere și arbitraj prezentate au fost foarte bine structurate și aplicate prin studii de caz relevante, facilitând transferul teoriei în practică. Profesorii au avut o abordare interactivă, astfel ajutându-ne să avem discuții pentru clarificarea asupra diverselor strategii de soluționare. Am plecat de la curs cu abilități esențiale pentru a gestiona eficient conflictele și a ajuta părțile implicate să ajungă la soluții amiabile. Recomand cu încredere acest curs celor care doresc să își dezvolte competențele în domeniul medierii și al gestionării crizelor!
Previous
Next
2024__postuniv MCC__BannerWeb

Dacă ești:

  • administrator de societăți comerciale
  • antreprenor
  • manager în educație
  • jurist
  • manager în industrie / agricultură / construcții / transporturi
  • specialist în management
  • specialist în dreptul muncii
  • specialist în managementul informațiilor
  • specialist în resurse umane
  • middle-manager
  • liber profesionist (profesii liberale)
  • manager de proiect
  • specialist în negociere
  • absolvent de studii superioare, cu diplomă / adeverință de licență, pasionat de management și dornic să exploreze oportunitățile profesionale din domeniu.

… nu mai sta pe gânduri! Alătură-te nouă și vei descoperi prin activități aplicative cum să gestionezi situații tensionate și dificile într-un mediu profesional.

Fie că ești într-o poziție de lider, manager sau specialist într-o anumită domeniu, acest tip de pregătire poate contribui semnificativ la dezvoltarea ta profesională și la consolidarea capacităților de management în situații dificile.

Conceput pentru a furniza participanților o înțelegere profundă a conflictelor și posibilităților de gestionare a acestora, programul de studii postuniversitare este flexibil și adaptabil, în funcție de nivelul de cunoștințe și experiență a fiecărui participant. De asemenea, programul este structurat într-un mod practic, pentru a furniza participanților cele mai noi și eficiente tehnici și instrumente de management al conflictelor și crizelor, precum și oportunități pentru a experimenta cu acestea și a le aplica. Programul oferă experiențe practice prin jocuri de rol și studii de caz pentru a aplica cunoștințele teoretice în contexte realiste.

Programul de studii postuniversitare vizează dobândirea și dezvoltarea de competențe profesionale prin noi rezultate ale învățării în arii disciplinare relevante din domeniul managementului conflictelor: antagonismele în organizații și valorificarea conflictelor funcționale/constructive, comunicarea în managementul conflictelor și crizelor, dinamica situațiilor conflictuale, atitudini și comportamente pentru un climat relațional pașnic, tehnici de rezolvare alternativă a conflictelor și soluționarea situațiilor de criză.

Vei învăța să utilizezi conceptele, metodele, tehnicile şi instrumentele de management al situaților potențial generatoare de stări conflictuale în mediul socio-politic și profesional:

  • conflictul și dinamica stărilor conflictuale
  • managementul conflictelor
  • diagnosticarea situațiilor conflictuale
  • comportamentul în fața conflictului
  • tratarea conflictelor – stiluri, metode, tehnici, abordări
  • rezolvarea alternativă a conflictelor: negocierea, concilierea, medierea și arbitrajul
  • terțul-mediator vs. judecător/arbitru
  • medierea statală, medierea instituțională și medierea la nivel individual
  • caracteristicile situațiilor în care medierea aduce cele mai bune rezultate
  • tehnici și abilități folosite de mediator
  • situația de criză – identificare, surse potențiale
  • gestionarea crizelor la nivelul organismelor internaționale cu preocupări în domeniul securității
  • procesul decizional în managementul crizelor
  • evaluarea și monitorizarea situațiilor de criză
  • planul de gestionare a crizei

Vei fi întâmpinat de formator în prima zi de curs la orele 18:00 la sală, în Campusul URA, la o sesiune de instruire de tip “ice-breaking”.

Cu ocazia acestei întâlniri față-în-față ne dorim să ne cunoaștem, să încurajăm implicarea și participarea activă, să facilităm lucrul în grup, comunicarea și cooperarea. Totodată, dorim să identificăm așteptările cursanților și nivelul cunoștințelor și al deprinderilor anterioare – nivelul de pornire a cursului.

Începând cu a doua zi de curs și până la finalul perioadei de pregătire, timp de 5 săptămâni, vom derula sesiunile de instruire în sistem online sincron prin MS Teams pentru activități aplicative:

  • joia, între orele 18:00 – 20:50
  • vinerea, între orele 18:00 – 20:50
  • sâmbăta, între orele 09:00 – 11:50

Cursanții vor parcurge conținutul teoretico-metodologic de o manieră independentă (online asincron), prin activități de autoinstruire în sistem e-learning. Ne vom asigura că fiecare cursant va atinge obiectivele de învățare în ritmul propriu, în funcție de timpul și energia de care dispune, de o manieră flexibilă și independentă.

Examenul de absolvire va avea loc la data de 16.10.2025 și se va susține la sală, în Campusul URA, în prezența unei Comisii de examen și va cuprinde 2 probe:

  1. o probă de verificare a cunoștințelor teoretice
  2. o probă practică – susținerea unui proiect, pe o temă din domeniul managementului conflictelor și al crizelor

Prof.univ.dr. Neculae NĂBÂRJOIU

FIȘĂ_PERSONALĂ:
  • Valori de bază: adevăr, dreptate, demnitate, încredere și echilibru
  • Principiu guvernator: mesager de pace, comunicare adaptată la situație, un nou început
  • Citat preferat: ”Nu trebuie să fii întotdeauna de acord unul cu celălalt, dar trebuie întotdeauna să te respecți unul pe celălalt”
  • Carte de referință: ”Strategii pentru propria securitate, deveniți invulnerabil” – Evy Poumpouras
  • Hobby(uri): jogging, canasta (cu prietenii), drumeții
  • Talente nebănuite: o paralelă între cultura europeană și cea orientală
  • Dorințe ascunse: mediere școlară

 

Profesor universitar, doctor în științe militare, dl. Năbârjoiu are un parcurs profesional de peste 30 de ani în care a fost comandant al unor structuri de nivel tactic (1968-1986), tactic-operativ (1986-1998), şef de secţie, serviciu, direcţie în Statul Major General, avansat general de brigadă și promovat consilier pe probleme de apărare în Departamentul Securităţii Naţionale din Administraţia Prezidenţială (2001-2003) și consilier-şef de serviciu educaţie de securitate la Guvernul României, Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat (2003-2009).

Pasionat de oameni și interesat de noutate, începând cu anul 2012 și până în prezent activează ca mediator și arbitru, având în palmares peste 220 de dosare soluționate.

Taxa de școlarizare este de 1.850 lei (include și taxa de înscriere, taxa de înmatriculare și taxa de examinare finală) și poate fi achitată integral sau în 2 rate, astfel:

  • rata I (925 lei) – la înscriere, nu mai târziu de 05.09.2025
  • rata II (925 lei) – termenul limită de plată va fi disponibil în curând

Taxa de școlarizare se achită (integral sau rata I) la înscriere prin virament bancar în contul Universității Româno-Americane, CF: 9081408, IBAN: RO06BRDE410SV93117754100, specificând că suma plătită reprezintă TAXĂ CURS MANAGEMENTUL CONFLICTELOR ȘI CRIZELOR.

Perioada de înmatriculare: 15.07.2025 – 05.09.2025 (inclusiv)

Număr de locuri în grupă: maximum 25

Admiterea se face în baza dosarului de înscriere ce cuprinde următoarele documente:

  1. Fișa de înscriere tip – disponibilă aici
  2. Cartea de identitate – copie
  3. Certificatul de naștere – copie
  4. Certificatul de căsătorie/actul administrativ de schimbare a numelui – copie
  5. Diploma de licență sau echivalenta/diploma de absolvire – copie
  6. Foaia matricolă/supliment la diplomă – copie
  7. Adeverința medicală
  8. Dovada achitării taxei de școlarizare (integral sau rata I)

Înscriere:

  • candidatul trimite documentele din dosarul de înscriere scanate pe adresa de email dfc@rau.ro cu subiectul „Înscriere curs Managementul Conflictelor și Crizelor”
  • secretariatul DFC validează dosarul de înscriere pe baza documentelor scanate primite, transmite candidatului via email contractul de studii și, după caz, emite factura fiscală
  • candidatul semnează contractul de studii și efectuează plata taxei de școlarizare (tranșa 1 / integral, după caz) în termenul dat, în baza prevederilor contractului de studii asumat prin semnătură
  • candidatul transmite contractul de studii semnat, precum și dovada achitării taxei de școlarizare (o copie a OP-ului/screenshot din aplicație, după caz), către secretariatul DFC, via email, până cel târziu în ultima zi de înscriere la curs
  • copiile actelor de studii, anexele acestora, actul de identitate și certificatele de naștere/căsătorie/divorț, transmise în format scanat de cursant la momentul înscrierii sale, vor fi verificate și certificate „conform cu originalul” de către secretariatul DFC cu ocazia primei activități didactice derulate în format fizic. Cursantul este obligat cu acest prilej să prezinte documentele în original, pentru certificare.

Pentru mai multe detalii, te rugăm să-l contactezi pe domnul Prof.univ.dr. Neculae Năbârjoiu (formator) la numărul de telefon 0723.339.981 sau să ne trimiți un email la adresa dfc@rau.ro și îți vom răspunde în cel mai scurt timp posibil.