Facultatea de Management - Marketing

Facultatea de Management-Marketing a luat ființă în cadrul Universității Româno-Americane în anul 1991. Profilul facultății însumează două specializări economice distincte: management și marketing, răspunde cerințelor mediului de afaceri și conferă absolvenților facultății un avantaj competitiv în inserția pe piața muncii, prin paleta largă de cunoștințe teoretice, abilități și deprinderi practice dobândite, diferențiindu-se astfel de celelalte instituții de învățământ economic superior.

Facultatea de Management-Marketing își actualizează oferta educațională, preponderent printr-o permanentă colaborare cu mediul de afaceri, asigurând atât schimbul și diseminarea de cunoștințe, cât și contactul cu probleme și soluții reale. Educarea și formarea în cele două domenii se realizează prin programe centrate pe student, Facultatea de Management-Marketing creându-și o reputație deosebită prin furnizarea pe piața muncii de absolvenți cu spirit antreprenorial dezvoltat.

Facultatea de Management-Marketing optează pentru un sistem de instruire dinamic și participativ, oferind un învățământ modern, competitiv, deschis, mai ales în contextul unui mediu global în continuă schimbare, îmbinând pragmatismul modelului american cu tradiția învățământului românesc.

Facultatea de Management-Marketing urmărește formarea de specialiști cu competențe în management și marketing, cu o largă pregătire teoretică și aplicativă, capabili să se integreze rapid și eficient în corporații, pe diferite niveluri ierarhice. Atenția s-a concentrat asupra interdisciplinarității și dezvoltării aptitudinilor și competențelor, în concordanță cu schimbările economice și sociale actuale, urmărindu-se o bună inserție profesională.

Dragomir Andres,
Dragomir Andres, Student al Facultății de Management-Marketing, anul III (2020-2021)
Read More
Pentru mine, Universitatea Româno-Americană reprezintă locul în care am reușit să mă dezvolt cel mai mult și să îmi fac prieteni pe viață. Oportunitățile pe care le-am găsit aici m-au ajutat să fiu omul care sunt astăzi - Cluburile studențești, Profesorii interni și internaționali, colectivul, dar și programe precum Work & Travel sau Erasmus+. Dacă la începutul primului an de facultate credeam că Universitatea Româno-Americană reprezintă acel mediu academic care mi se potrivește, acum pot spune ca știu sigur că așa este. Dacă toate instituțiile de învățământ din țară ar fi deschise și orientate spre studenți cum face această universitate, România ar fi un loc mult mai bun din punct de vedere educațional și nu numai.
Oprescu Bianca-Ioana,
Oprescu Bianca-Ioana,Masterandă a Facultății de Management-Marketing, anul II (2020-2021)
Read More
Pentru mine URA a fost deschizătoare de drumuri prin oportunitățile pe care le oferă oricărui student. Implicarea mea ca voluntar în cadrul Centrului de Studii Româno-Japoneze ”Angela Hondru” și seriozitatea prin care am tratat fiecare curs și seminar mi-au adus minimul de experiență pe care orice angajator îl caută. […] Programele de internship în țară și în străinătate, bursele Erasmus+ în America, Asia sau Europa, activitățile organizate de Clubul Studenților, clubul de teatru sau cursurile de japoneză, chineză și coreeană sunt doar o parte din activitățile pe care le poți încerca în perioada studenției.
Carp Elena,
Carp Elena,Studentă a Facultății de Management-Marketing, anul I (2020-2021)
Read More
Experiența mea de până acum la Universitatea Româno-Americană a fost una deosebită, având plăcerea de a avea contact cu cadre didactice dedicate carierei lor, implicate, răbdătoare și înțelegătoare, oameni de la care am o multitudine de lucruri de învățat. Acest lucru s-a dovedit a ușura adaptarea mea și a colegilor mei la trecerea de la liceu la facultate.
Muntean Loredana Cristiana,
Muntean Loredana Cristiana,Studentă a Facultății de Management-Marketing, anul I (2020-2021)
Read More
Încă din primele zile de Facultate, am simțit, chiar şi online, tradiția și viziunea URA în orice activitate desfăşurată. Am ales URA pentru că mi-am dorit să mă dezvolt şi să mă perfecționez, sperând să duc mai departe numele Universității.
Preda Ana,
Preda Ana, Absolventă a Facultății de Management-Marketing, promoția 2018
Read More
Facultatea pentru mine a însemnat o perioadă de cercetare și descoperire a pasiunilor mele, ale punctelor mele forte și slabe și de acumulare de experiențe. Aceste momente rămân cu noi și devin experiențe ce ne vor duce mai departe în viață. […]
Iorga Ruxandra,
Iorga Ruxandra, Absolventă a Facultății de Management-Marketing și a Facultății de Drept, promoția 2019
Read More
[…] Am o educație multidisciplinară, am studiat în paralel Drept și Management, obținând astfel două diplome de licență. Sunt tare recunoscătoare, iar acest lucru nu ar fi fost posibil fără sprijinul profesorilor și al colegilor mei. URA mi-a oferit mereu oportunități noi, așa că am participat la numeroase activități extracurriculare și acest lucru mi-a oferit ocazia să întâlnesc și să lucrez cu oameni tare dragi, iar cei cu care am interacționat au avut un impact semnificativ asupra evoluției mele. URA este mai mult decât o instituție de învățământ superior, este o Universitate care reușește să iasă din tiparele convenționale.
Naghi Mihai-Iulian,
Naghi Mihai-Iulian, Absolvent al Facultății de Management-Marketing, promoția 2010
Read More
Se spune că "cei 7 ani de acasă" te pregătesc pentru prima etapă a vieții: cea de învățare și cunoaștere. Într-un mod similar, anii petrecuți studiind la URA i-am simțit ca pe o perioadă pregătitoare pentru următoarea etapă a vieții: cea de dezvoltare și explorare. Pot spune cu mâna pe suflet că cei 5 ani petrecuți la URA au fost cei mai trăiți ani din viața mea de până acum. Desigur că apartenența mea la CS-URA cântărește mult în afirmația mea. Am trăit momente alături de colegi și profesori pe care nu mulți au ocazia să le trăiască și sunt recunoscător pentru experiențele, emoțiile, bucuriile și trăirile pe care le port ca amintiri în gând și în suflet. […]
Ing. LLM. Godeanu (Șerban) Mirela,
Ing. LLM. Godeanu (Șerban) Mirela, Absolventă a Facultății de Management-Marketing, promoția 2011
Read More
[…]Am avut onoarea și bucuria de a fi studentă în decursul anilor 2009-2011, perioada în care am urmat cursurile Programului de studii universitare de masterat „Managementul și Marketingul Organizației” organizat sub egida Facultății de Management-Marketing. Pentru mine acest program a însemnat o mare schimbare, o nouă viziune în abordarea unei situații, fiind inginer licențiat în fizică, absolventă Facultății de Fizică din cadrul Universității București. Când am început acest program de studii, eram Șeful Metrologiei din cadrul Grupului LAROMET, iar necesitatea de a parcurge un program de master în „Managementul și Marketingul Organizației”, a survenit din dorința de a acumula cunoștințe noi care să mă ajute în evoluția mea în carieră. […]
Shyroka Natalya,
Shyroka Natalya,Absolventă a Facultății de Management-Marketing, promoția 2017
Student internațional din Ucraina
Read More
Educația pe care am primit-o și întreaga experiență a mediului internațional de la Universitatea Româno-Americană m-au pregătit pentru cariera pe care o am acum.
Iacob (Mîțu) Adriana,
Iacob (Mîțu) Adriana, Absolventă a Facultății de Drept (promoția 2007) și Management-Marketing, promoția 1996
Director General – Ministerul Justiției
Read More
Din punctul meu de vedere, Universitatea Româno-Americană mi s-a potrivit ca o mănușă. A contat libertatea și deschiderea pe care o aveau atât profesorii, cât și conducerea Facultății față de noi. […] Succesul Universității Româno-Americane este suma succeselor tuturor absolvenților ei. Am acum plăcutul prilej de a-mi exprima gratitudinea față de toți distinșii și minunații mei profesori, care alături de studenți transmit și vor transmite din generație în generație, spiritul ales și nobila dăruire care definește acest așezământ de știință și conștiință.
Previous
Next

Absolvenţii Facultăţii de Management-Marketing pot ocupa, în cadrul oricărei organizaţii, funcţii de:

  • director vânzări
  • șef serviciu resurse umane
  • șef serviciu de evaluarea resurselor umane
  • manager de produs
  • consilier economist în comerț și marketing
  • copywriter publicitate (cu studii superioare)
  • asistent de cercetare economist în marketing
  • consilier / expert / inspector / referent / economist în management
  • asistent de cercetare economist în management
  • manager proiect etc.

Studii universitare de licență

Forma de învățământ

Nr. de credite

Management – Ghid de studii – Download

IF / IFR

180

Marketing – Ghid de studii – Download

IF / IFR

180

Studii universitare de masterat

Forma de învățământ

Nr. de credite

Managementul Strategic al Firmei – Ghid de studii

IF

120

Managementul și Marketingul Organizației – Ghid de studii

IF

120

Marketing în Afaceri – Ghid de studii

IF

120

Strategic Marketing (predare în limba engleză) Study Guide

 

IF

120

Decan: Conf.univ.dr. Ionescu Alexandru

  • Arii de competență profesională: Relații economice internaționale; Economie internațională; Transporturi și asigurări interne și internaționale; Managementul logisticii internaționale.
  • Arii de competență managerială: Optimizare și eficientizare a structurilor academice; Analiza și îmbunătățirea calității procesului educațional și a programelor de studii; Asigurarea sustenabilității programelor universitare de studii; Consolidarea și dezvoltarea relațiilor internaționale/a relațiilor cu mediul economico-social.
  • Contact:alex.ionescu@rau.ro

 

Prodecan: Conf.univ.dr. Preda Oana

  • Arii de competență profesională: Marketing International, Bazele marketingului; Politici și strategii de marketing; Managementul Marketingului; Marketing Financiar-Bancar.
  • Arii de competență managerială: Consolidarea și dezvoltarea strategică a parteneriatelor cu mediul socio-economic; Creșterea vizibilității și prestigiului facultății; Dezvoltarea de parteneriate strategice cu diferite instituții din străinătate; Adoptarea măsurilor necesare pentru îmbunătățirea activităților didactice și de cercetare științifică.
  • Contact:oana.preda@rau.ro

Director Departament: Conf.univ.dr. Budacia Andreea

  • Arii de competență profesională: Managementul comercial, Managementul calității, Managementul aprovizionării și vânzării, Tehnici promoționale.
  • Arii de competență managerială: Spirit de echipă, comunicare, competențe organizatorice, președinte și membru în diverse comisii, membru în colective de redacție ale unor reviste științifice, coordonator  al unor echipe de cercetare
  • Contact: andreea.budacia@rau.ro

Mediul economico-social este supus unor permanente schimbări determinate de realitățile actuale care presupun adaptări continue din partea angajatorilor, resursei umane, managerilor, liderilor și marketerilor. În acest context, cunoștințele și inovarea sunt elemente esențiale ale succesului și performanței în afaceri. Cunoașterea domeniilor prioritare, cel al managementului, respectiv al marketingului oferă un avantaj competitiv consistent, decisiv în vederea atingerii excelenței.

Prin disciplinele pe care le coordonează, Departamentul de Management – Marketing contribuie la îmbunătățirea cunoștințelor și competentelor studenților și masteranzilor pentru a răspunde provocărilor mediului de business, în contextul actual al concurenței acerbe, incertitudinii și exigențelor consumatorilor.

 

Principalele obiective ale Departamentului:

  • dezvoltarea și perfecționarea activității didactice și de cercetare în cele două domenii de activitate;
  • adaptarea structurii planurilor de învățământ și fișelor de discipline cerințelor beneficiarilor direcți și indirecți, pentru disciplinele aflate în responsabilitatea departamentului;
  • crearea climatului organizațional adecvat, care să favorizeze potențialul didactic și de cercetare al membrilor departamentului;
  • asigurarea calității proceselor de predare și cercetare;
  • identificarea, susținerea și promovarea unor metode, instrumente și tehnici moderne de predare – învățare, adaptate realităților economico-sociale.

Activitățile departamentului sunt desfășurate de către un corp profesoral competent, alcătuit din profesioniști recunoscuți în plan intern și internațional, precum și de către colaboratori și parteneri din mediul de afaceri.

Arii de expertiză:

  • Domeniul Management: Management strategic, Managementul resurselor umane, Managementul aprovizionării și vânzării, Managementul schimbării și inovării, Managementul producției, Ecotehnologii, Management antreprenorial, Comportament organizațional, Management comparat, Management comercial, Metode și tehnici manageriale, Resurse și destinații turistice, Managementul proiectelor.
  • Domeniul Marketing: Politici și strategii de marketing, Marketingul serviciilor, Marketing online, Marketing financiar – bancar, Comportamentul consumatorului, Comunicare integrată de marketing, Marketing internațional, Cercetări de piață, Comunicare și PR, Tehnici promoționale, Marketing strategic, Planificare de marketing, Marketing și mărfuri, Marketingul evenimentelor, Tehnici de vânzare.