Programe de Masterat

10% LOCURI FĂRĂ TAXĂ (la programele cu predare în limba română)

Programul de studii universitare de masterat „Științe Penale” este organizat sub egida Facultății de Drept.

Admiterea se face prin concurs, pe baza de eseu/proiect, cu luarea în considerare a mediei de la examenul de licență. Eseul/proiectul va fi elaborat conform tematicii de specialitate și cu respectarea structurii generale specifice programului de masterat:

Programul de studii universitare de masterat „Administrarea Afacerilor în Turism” este organizat sub egida Facultății de Economia Turismului Intern și Internațional.

Admiterea se face prin concurs, pe baza de eseu/proiect, cu luarea în considerare a mediei de la examenul de licență. Eseul/proiectul va fi elaborat conform tematicii de specialitate și cu respectarea structurii generale specifice programului de masterat:

The MSc in Business Management in Tourism & Aviation program, offered by the School of Domestic and International Economy of Tourism, is a two-year program focusing on developing specific and multidisciplinary competences, as well as cognitive and practical skills, taking into consideration the need for professional training in this field. The main objective of the program is to train professionals in tourism and aviation, regardless of their previous background.

The Admission Procedure will take into account (1) your Bachelor Exam Grade and (2) an Essay on a subject in the field of the master program.

Programul de studii universitare de masterat „Informatică Economică” este organizat sub egida Facultății de Informatică Managerială.

Admiterea se face prin concurs, pe baza de eseu/proiect, cu luarea în considerare a mediei de la examenul de licență. Eseul/proiectul va fi elaborat conform tematicii de specialitate și cu respectarea structurii generale specifice programului de masterat:

The MSc in Computer Science for Business program is offered by the School of Computer Science for Business Management n dis a two-year program that enhances the students’ professional and complementary abilities into global IT field, covering a wide range of subjects: computer networks, decision support systems, object oriented software development, databases, enterprise resource planning, business intelligence, web design, mobile device programming, artificial intelligence and project planning.

The Admission Procedure will take into account (1) your Bachelor Exam Grade and (2) an Essay on a subject in the field of the master program.

Programul de studii universitare de masterat „Managementul Strategic al Firmei” este organizat sub egida Facultății de Management – Marketing.

Admiterea se face prin concurs, pe baza de eseu/proiect, cu luarea în considerare a mediei de la examenul de licență. Eseul/proiectul va fi elaborat conform tematicii de specialitate și cu respectarea structurii generale specifice programului de masterat:

Programul de studii universitare de masterat „Managementul și Marketingul Organizației” este organizat sub egida Facultății de Management – Marketing.

Admiterea se face prin concurs, pe baza de eseu/proiect, cu luarea în considerare a mediei de la examenul de licență. Eseul/proiectul va fi elaborat conform tematicii de specialitate și cu respectarea structurii generale specifice programului de masterat:

Programul de studii universitare de masterat „Marketing în Afaceri” este organizat sub egida Facultății de Management – Marketing.

Admiterea se face prin concurs, pe baza de eseu/proiect, cu luarea în considerare a mediei de la examenul de licență. Eseul/proiectul va fi elaborat conform tematicii de specialitate și cu respectarea structurii generale specifice programului de masterat:

The MSc in Strategic Marketing is offered by the School of Management-Marketing, and is a two-year program. The knowledge attained in class and the skills developed in this program will render a better-informed and prepared individual to tackle a wide variety of marketing aspects, beginning with the market comprehension and targeting, continuing with positioning and ending with marketing metrics.

The Admission Procedure will take into account (1) your Bachelor Exam Grade and (2) an Essay on a subject in the field of the master program.

Programul de studii universitare de masterat „Afaceri Internaționale” este organizat sub egida Facultății de Relații Comerciale și Financiar – Bancare Interne și Internaționale.

Admiterea se face prin concurs, pe baza de eseu/proiect, cu luarea în considerare a mediei de la examenul de licență. Eseul/proiectul va fi elaborat conform tematicii de specialitate și cu respectarea structurii generale specifice programului de masterat:

Programul de studii universitare de masterat „Finanțe, Bănci, Asigurări” este organizat sub egida Facultății de Relații Comerciale și Financiar – Bancare Interne și Internaționale.

Admiterea se face prin concurs, pe baza de eseu/proiect, cu luarea în considerare a mediei de la examenul de licență. Eseul/proiectul va fi elaborat conform tematicii de specialitate și cu respectarea structurii generale specifice programului de masterat:

Programul de studii universitare de masterat „Gestiunea și Auditul Afacerilor” este organizat sub egida Facultății de Relații Comerciale și Financiar – Bancare Interne și Internaționale.

Admiterea se face prin concurs, pe baza de eseu/proiect, cu luarea în considerare a mediei de la examenul de licență. Eseul/proiectul va fi elaborat conform tematicii de specialitate și cu respectarea structurii generale specifice programului de masterat:

The MSc in Finance is offered as a Double Degree program by our School of Domestic and International Business, Banking and Finance and University of Siena, from Italy. It is a two-year program that prepare students for a wide range of careers both inside and outside the financial industry, including financial engineering and risk management, quantitative asset management, macroeconomic and financial forecasting, quantitative trading and applied research.

The Admission Procedure will take into account (1) your Bachelor Exam Grade and (2) an Essay on a subject in the field of the master program.

The MSc in International Business and Entrepreneurship program is offered by the School of Domestic and International Business, Banking and Finance. It is a two-year program that develops the students understanding of the global business environment and factors affecting entrepreneurial business decisions and improves the knowledge required for engaging in successful business start-up, business development and business internationalization.

The Admission Procedure will take into account (1) your Bachelor Exam Grade and (2) an Essay on a subject in the field of the master program.

Programul de studii universitare de masterat „Relații Economice Europene (SEE)” este organizat sub egida Facultății de Studii Economice Europene.

Admiterea se face prin concurs, pe baza de eseu/proiect, cu luarea în considerare a mediei de la examenul de licență. Eseul/proiectul va fi elaborat conform tematicii de specialitate și cu respectarea structurii generale specifice programului de masterat:

The MSc in International Economic Relations & Economic Diplomacy program, offered by the School of European Economic Studies, is a versatile two-year program that deals with the various aspects of international economic and political organizations, correlated with the business environment. The program is focused on persons who wish to develop their international competences and know-how in international relations and economic diplomacy.

The Admission Procedure will take into account (1) your Bachelor Exam Grade and (2) an Essay on a subject in the field of the master program.

Looking for a flexible and affordable path to an US degree? 😊
As an international student of the University of Arizona, you can start online at the Romanian-American University, one of the University of Arizona Global Campus locations around the world. Explore your opportunities! – Arizona page